Pozycja w wyszukiwarce – Podstawowe informacje

Wstęp

W dzisiejszym wpisie będę kontynuował serię o pozycji w wyszukiwarce. Przypomnę, że jest to seria poradników dla początkujących posiadaczy stron internetowych, którzy chcieliby zwiększać pozycję swojej strony. Zaawansowani czytelnicy nie znajdą tutaj raczej niczego ciekawego. W tej części zajmę się podstawowymi informacjami co wpływa na wyniki wyszukiwania, jak to działa.

Od czego zależy wynik wyszukiwania

To jakie strony wyświetlą się na naszym ekranie i w jakiej kolejności zależy od kilku czynników. Opiszę je teraz po kolei.

Zgodność ze słowami kluczowymi

Jeśli wpisujemy „firma produkująca wihajstry” to pojawiają się strony internetowe firm zajmujących się produkcją wihajstrów. Jeśli chcemy, żeby nasza strona była wśród nich musimy umieścić na niej odpowiednie słowa kluczowe. Jeśli słowo „wihajster” nie pada na na naszej stronie ani razu to sztuczna inteligencja nie będzie po prostu wiedziała, że nasza strona jest jakoś związana z tym hasłem. Słowa kluczowe umieszczone w nagłówkach mają większą moc sprawczą niż słowa umieszczone w zwykłym tekście, a słowa umieszczone w meta temacie strony mają jeszcze większą moc, a nawet wręcz kluczową.

Istotną rolę odgrywają również tzw. „dane uporządkowane”, ale nie będę teraz tego omawiał. Napiszę o tym w kolejnym wpisie, gdzie będę opisywał co konkretnie trzeba robić, żeby podnosić pozycję.

Osobiste preferencje

Po wpisaniu „firma produkująca wihajstry” każdy użytkownik otrzyma inne wyniki wyszukiwania. Po wpisaniu tego samego hasła każdy otrzymuje inne wyniki. Dzieje się tak ponieważ jednym z czynników pozycjonujących strony są osobiste preferencje danego użytkownika. Na przykład, zapalony wielbiciel wędkowania, który spędza wiele czasu na stronach o wędkowaniu, w jego wynikach wyszukiwania strony związane z wędkarstwem będą miały wyższą pozycję.

Miejsce

Wyniki wyszukiwania różnią się również w zależności od miejsca, w którym korzystamy z wyszukiwarki. Jeśli będąc we Wrocławiu wpiszemy „firma produkująca wihajstry” to na pierwszej pozycji wyświetli nam się strona firmy „Wihajstry Wrocław”, natomiast jeśli wpiszemy to samo hasło będąc w Ostrołęce to na pierwszej pozycji wyświetli nam się firma „Wihajstry Ostrołęka”.

Moc witryny

No dobrze, a jeśli mamy dwie firmy, jedna i druga zajmuje się produkcją wihajstrów, obie znajdują się w Ostrołęce, mają odpowiednie słowa kluczowe itp, to w takim razie od czego zależy która wyświetli się na wyższej pozycji? Jest jeszcze coś takiego jak ogólna moc, autorytet strony. Inaczej mówiąc Google jedne strony traktuje lepiej a niektóre gorzej. Przykładowo jeśli mamy stronę, która działa od wielu lat, jest witryną wiarygodnej, znanej firmy, na innych stronach znajdują się linki i odniesienia do tej strony i tak dalej to siłą rzeczy ta witryna musi być przez sztuczną inteligencję bardziej poważana od witryny, która powstała wczoraj i nawet nie wiadomo czy ta propozycja jest w ogóle wiarygodna. Jak zwiększać moc witryny i jak to działa opiszę w następnym artykule.

Pozycjonowanie to proces

Kolejna ważna kwestia to to, że proces pozycjonowania witryny jest właśnie procesem, który musi być rozłożony w czasie. Zauważyłem, że ludzie, którzy się na tym nie znają myślą, że wypozycjonowanie strony to jednorazowa czynność. Czyli robimy to i to i strona jest na jakiejś pozycji. Tak nie jest. Nowa strona jest bardzo nisko ceniona przez sztuczną inteligencję i na początku znajduje się bardzo nisko w wynikach wyszukiwania, prawdopodobnie na czwartej piątej stronie i nie da się tego w jednej chwili zmienić. Oczywiście na jakieś łatwe, mało popularne słowa kluczowe można od razu wskoczyć na topowe pozycje, ale na jakieś bardziej popularne frazy jest to niemożliwe. Proces wygląda tak, że witryna zaczyna z niskiego pułapu i jeśli wszystko będziemy robić tak jak opiszę w tej serii poradników to strona będzie powoli, z miesiąca na miesiąc podwyższać swoją pozycję.

Seria – Spis treści

Poniżej przedstawiam spis treści całej serii o pozycjonowaniu. Jak będą się pojawiać kolejne części będę edytował wpis i dodawał nowe linki.

  1. Wstęp do serii
  2. Podstawowe informacje
  3. Moc witryny
  4. Pozycjonowanie lokalne

Dodaj komentarz